SexWork.Net
suomi viro ruotsi venaja englanti You are from United States, Welcome!

Top100
 Latest messages
 Ninfa Models Es...
 Meas
 Manuela Jyväsk...
 Norway or denma...
 Looks interesti...
 Looking for esc...
 Pls help.
 How to contact ...
 Czech Republic
 New guy here

Currently
 3893 users online
 from 32 countries.

All-time high
 38334 users online
 from 68 countries,
 16.04.2014 16:46

Go Back   SexWork.Net Forum > In Finnish > Ajankohtaiset uutiset

Notices

Reply

Thread Tools
Old 13th September 2018, 16:27
Ihana Crystal's Avatar
Ihana Crystal Ihana Crystal âíå ôîðóìà
Member

Ihana Crystal has a reputation beyond reputeIhana Crystal has a reputation beyond reputeIhana Crystal has a reputation beyond reputeIhana Crystal has a reputation beyond reputeIhana Crystal has a reputation beyond reputeIhana Crystal has a reputation beyond reputeIhana Crystal has a reputation beyond reputeIhana Crystal has a reputation beyond reputeIhana Crystal has a reputation beyond reputeIhana Crystal has a reputation beyond reputeIhana Crystal has a reputation beyond repute
Uusi tutkimus 1980-luvulta tai 2000-luvun ensimmäisestä vuosikymmenestä

Moi!

Olen yleisen historiatieteen opiskelija Tampereen yliopistosta.

Noin puolitoista vuotta sitten pyysin tältä foorumilta muistitietoa 1990-luvun prostituutiosta. Valmistelin silloin kandidaatin tutkielmaani.Työ on nyt valmis, ja seksityöläisiltä saamani palautteen valossa aloitan uuden tutkimuksen.

Tutkin seuraavaksi joko 2000-luvun alun ensimmäisen vuosikymmenen seksityötä joltakin suomalaiselta paikkakunnalta, tai sitten vaihtoehtoisesti 1980-luvun työtä jostain päin Suomea.

Tutkimussarjani päämäärä on merkityksellistää prostituoitujen menneisyyttä, antaa heille ääni ja tila historiassa.

1990-luvun tutkimukseni tutkimuskysymys kuului, että onko prostituoiduilla omaa kulttuuria ja jos on, niin millaista se on. Historiallisia lähteitä uusin tavoin tulkitsemalla tutkin tätä aiemmin lähes kulttuurittomana pidetyn sosiaaliryhmän maailmankuvaa ja identiteettiä. Tutkimukseni kokeilevan mikrohistorian ja muistitiedon tulkinnallisessa otteessa annoimme yhdessä muistitiedon tuottajani kanssa merkityksiä hänen menneisyydelleen ja samalla helsinkiläisen prostituution menneisyydelle. Samalla teimme prostituutiota näkyväksi nimenomaan kulttuurina, kulttuurisena ilmiönä ja yhtenä kulttuurisena mentaliteettina 1990-luvulla.

Olen itse myös seksialan yrittäjä, olen toiminut seksityössä tänä syksynä 11 vuotta.

Jos siis olet itse toiminut seksityöläisenä joko 1980-luvulla (voit toki toimia yhä edelleen, mutta se ei ole pakollista) tai sitten aikavälillä 2000-2010, ota yhteyttä minuun tämän foorumin kautta. Jos olet toiminut aiemmin kuin 1980-luvulla, ota ihmeessä yhteyttä myös!

Ystävällisesti
Anu Palosaari
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules